Gondolier Venezia 2002
Kodak Portra 160 ASA skannet med Nikon Coolscan 4000 ED
  • Versjoner:
  • Versjon #1
    Original
  • Lagt inn: 2024-11-09 00:04:26
    Versjon #2
Utstyr
  • Nikon F60
  • NIkon AFD 28-80 f3.5-5.6
  • Blender-
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriReise
  • Lastet opp
  • Visninger40
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_1171941} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (12)
Mats L.
Härlig bild med bilden borde heta "snöfall i Venedig"
Jan-Erik S.
Ja dette var flott Øyvind. Er det snø eller kraftig regn tro? Eller kanskje sjøsprøyt. Flott utsnitt som gjør dette ekstra spennende.
Øyvind H.
Takker for virkelig instant respons Mats, men det er ikke snø, selv om bildet er tatt i oktober. Har en variant kalt skomsprøyt og gondolier. Det er kun vannet, som slår opp mot bryggekanten, med litt lang eksponeringstid. Fint at du assosierer med snø, for akkurat det er nok ganske sãllsynt, selv i Venezia på høsten. "Snøfall i Venedig" høres ut som en spennende roman! Øyvind
Øyvind H.
Det er helt riktig Jan-Erik at dette er sjøsprøyt. Takker for en flott kommentar! Øyvind
Knut Georg F.
Velorganisert skog av fortøyningspåler, og en dristig gondolier på vei ut i stormen:-)
Mvh Knut
Øyvind H.
Stemmer det Knut at været var litt ruskete akkurat den dagen, men det var "business as usual" og skodden lå, som så ofte før, lavt over La Serenìssima. Takker så mye for kommentar! Øyvind
Jostein S.
Hei
Veldig flott bilde Øyvind
Stilrent komponert
Fint med båtene, pålene og lampene
Sjøsprøyten i forgrunnen frisker opp!
Gir et veldig godt helhetsinntrykk
Øyvind H.
Takker for finfin tilbakemelding Jostein. Er ikke helt fornøyd med skarpheten på bildet publisert i forhold til sånn det ser ut i PS på skjermen her hjemme, men det går jo dessverre snart mot slutten på forumet, så det spiller ingen rolle. Motivet er ganske så utfotografert og husker jeg prøvde å lage en liten vri, ved å vente til gondolieren passerte mellom to påler, uten for mange forstyrrende båter i bakgrunnen. Øyvind
Jostein S.
Hei
Det er clouet dette Øyvind!
Å plassere mannen strategisk til i bildeflaten
En ekstra godbit for det fotografiske øyet
Øyvind H.
Takker igjen for ditt inspirerende engasjement og alle fine og oppbyggende bildekommentarer Jostein. Setter virkelig pris på det og spesielt nå, som en motsats til det evinnelige nedsnakket av forumet, fortsettende til den siste dag. Trist, men nok om det. Kjente langt tilbake i tid en ivrig amatørfotograf, som vant en av de første Nikon-konkurransene, arrangert på 1960-tallet. Han ville ikke sende fra seg negativet og fikk først ikke premien, men Nikon ga seg etterhvert og han fikk tilslutt sin velfortjente Nikon F, via den norske representanten, dengang da. Han sa noe klokt: fotograferer du eller bedriver du kun avbildning av motivene du ser rundt deg? Viste ham noen bilder, men tror neppe han ble særlig imponert. Bildet over er i hvertfall et forsøk, fra min side, på å leve opp til denne standarden! Øyvind
Jostein S.
Hei
Interessant tema dette Øyvind, om fotografering eller avbilding
Det gjelder å tilføre bildet noe ekstra, ved f.eks komponeringen. Det gjelder å bruke sitt fotografiske øye ved å plotte inn vesentlige elementer i forhold til selve motivet
Og ikke minst, lyssettingen. Det er et spennende moment i seg selv.
Jeg elsker motlyset. Her ligger spenningen på lur! Det er så mye å hente her, men det er vanskelig å få til
En prøver å legge sjela si i det for å finne det rette uttrykket
Fotografering er i alle fall spennende! Artig å ha kameraet med når en er ute å ferdes
Øyvind H.
Nettopp Jostein, det å tilføre bildet noe ekstra, ved å vente på fint lys eller "det avgjørende øyeblikk", er litt av kunsten. Motlys er fint, men det kan være vanskelig å treffe med eksponeringen og her har jo vi digitalfotografer alle muligheter til å eksperimentere der og da. Før var det å vente på at filmen kom i retur og det var alltid spennende å se om eksponeringen satt, som den skulle. Nå kan jo også feileksponeringer til en viss grad justeres for og derfor burde vi bli enda mer opptatt av å sette kreativiteten på prøve! Øyvind
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu